Rendszergazda feladatok

Egy vállalat saját informatikus, rendszergazda alkalmazása esetén a fizetésen felül az alábbi kiadásokkal kell, hogy számoljon:

– közterhek,
– fizetett szabadság,
– betegállomány (ami idő alatt a szakembert pótolni kell, vagy kivárni),
– iroda (berendezés, fenntartás),
– műszerek, eszközök, amikkel a munkáját el tudja látni,
– képzések, amiknek költsége van (és ami idő alatt a szakembert pótolni kell, vagy kivárni)

Egy rendszergazda feladatai:

eseti feladatai:

– hibabejelentéskor a lehető leghamarabb elkezdeni a hibaelhárítást
– rendszerváltozások nyomon követése dokumentációkban

napi feladatok:

– szerver(ek) ellenőrzése, adatmentések naplóinak áttekintése
– számítógépek állapotainak áttekintése rendszernapló alapján

heti feladatok:

– heti adatmentések ellenőrzése
– karbantartási terv szerinti munkák elvégzése (pl. számítógépek, nyomtatók tisztítása, karbantartása)
– a Cég honlapjának ellenőrzése, frissítések elvégzése

havi feladatok:

– havonta esedékes naplózások elkészítése
– forgalmi statisztikák elkészítése

éves feladatok:

– eszközleltár elkészítése
– selejtezési jegyzőkönyv elkészítése
– szoftvernyilvántartás elkészítése