Egy vállalat saját informatikus, rendszergazda alkalmazása esetén a fizetésen felül az alábbi kiadásokkal kell, hogy számoljon:
– közterhek,
– fizetett szabadság,
– betegállomány (ami idő alatt a szakembert pótolni kell, vagy kivárni),
– iroda (berendezés, fenntartás),
– műszerek, eszközök, amikkel a munkáját el tudja látni,
– képzések, amiknek költsége van (és ami idő alatt a szakembert pótolni kell, vagy kivárni)
Egy rendszergazda feladatai:
eseti feladatai:
– hibabejelentéskor a lehető leghamarabb elkezdeni a hibaelhárítást
– rendszerváltozások nyomon követése dokumentációkban
napi feladatok:
– szerver(ek) ellenőrzése, adatmentések naplóinak áttekintése
– számítógépek állapotainak áttekintése rendszernapló alapján
heti feladatok:
– heti adatmentések ellenőrzése
– karbantartási terv szerinti munkák elvégzése (pl. számítógépek, nyomtatók tisztítása, karbantartása)
– a Cég honlapjának ellenőrzése, frissítések elvégzése
havi feladatok:
– havonta esedékes naplózások elkészítése
– forgalmi statisztikák elkészítése
éves feladatok:
– eszközleltár elkészítése
– selejtezési jegyzőkönyv elkészítése
– szoftvernyilvántartás elkészítése